2 op reis

25 januari 2017 - Panguipulli, Chili

Vroeg vertrokken uit San Martin de los Andes, via de Andespas terug naar Chili. In de hoop snel la Frontera' s over te kunnen steken. 50 auto's voor ons... 3,5 uur later... in Chili. We hadden gelijk ( na 3 uur) de 4 stempels te pakken met veel " bon dia's " en  " Gracias" . Helaas er kwamen 2 formuliertjes bij. De Chilenen zijn erg streng, dat er geen etenswaren vanuit Argentinië binnenkomen, om ziektes te voorkomen in hun gewassen. De Andes is al een natuurlijke beschermer. Dus formuliertjes ingevuld dat we niets bij ons hadden, rest van de etenswaren in vuilnisvat gedumpt. Daarna moest alle bagage uit de auto op de lopende band en werd gecheckt. In 1x goed, gracias!!!!       Daarna kwam er een landbouwcontroleur de auto van binnen checken, in 1x goed, gracias!!, Rijden!!

Via de 1ste meren in dit "7 meren gebied" zijn we de laatste 50 km in 2 uur, op onverharde wegen helemaal door elkaar gehusseld en geel van het stof uiteindelijk om 1900 uur 's avonds aan gekomen in het nationaal park Huilo Huilo. Hier gelijk onder de douche gesprongen, heerlijk.!!!!

We zitten 2 dagen in dit bijzondere NP, in het ecologische houten hotel, Nothafagus. (bekend van 3 op reis). Morgen lekker wandelen in het groen bij 32 graden.

1. Marica:
    26 januari 2017
    Waarom zijn wij in hemelsnaam niet met jullie mee gegaan!!! God allemachtig wat is het daar prachtig! Het zal behoorlijk wat energie kosten, maar zeker zoveel energie opleveren! Super stoer liefies!
  2. Kitty en Bertus:
    27 januari 2017
    ook lekker gezwommen bij die mooie waterval?