Buenos Aires

16 februari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

16 februari Buenos Aires

Sinds gisteravond hebben we goed internet en kunnen we onze Antarctica reis ervaringen weer delen op het log. Lucie heeft een Antarctica logboek bijgehouden en de externe harde schijf heeft overuren gedraaid. We hadden een mailadres op de boot, maar deze werkte niet goed.
Vandaag gaan we met een fietsgids op pad.
Zuidelijk Buenos Aires verkennen. 3 miljoen Argentijnen wonen in de stad en 7 miljoen met de buitenwijken erbij.
Fietsen gaat op fietspaden hier, erg fijn! Maar de gaten, paaltjes, stoepjes, voetgangers maken het een uitdaging!
Via de haven langs de river Plate gefietst. Deze rivier is max 320 km !! breed en verbindt Uruguay met Argentinie. Naar de Puerto Madero ( nieuwe haven) met een mooie draaibrug en de Nederlandse ambassade. Een standbeeld van prinses Beatrix en Anne Frank staan hier langs de kade. La Boca, is de van oorsprong 1ste wijk van de inwoners. Hier is ook de tango ontstaan. De huizen hier zijn van golfplaten en kleurrijk geschilderd. De mensen werkten in de haven, hier was verf voor de schepen, van de resten werden de huizen geschilderd, om te beschermen.  Via de wijk San Telmo naar de berg Montserrat gefietst met het presidentieel paleis en plaza del mayo. Elke ‪donderdagmiddag‬ tussen 1400-1500 komen moeders van vermiste kinderen en familieleden uit de jaren 70 hierheen om te demonstreren tegen de regering.
Vanaf het balkon van dit presidentieel gebouw heeft Madonna haar lied voor Eva Perron gezongen.
Na de fietstour door de stad geslenterd en de vino was weer uitstekend.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elizabeth:
    18 februari 2017
    Wat een grote " difference " behelst deze reis van jullie
    Logboek bijhouden met vermelding van indrukken en emoties is al hele taak
    Maar wel geweldig!
    E