Huilo Huilo

26 januari 2017 - Neltume, Chili

De ochtend gestart met een mooie wandeling door het Unesco bioreservaat Huilo Huilo, met de 30 m. hoge waterval, waar dit park bekend om is. Daarnaast huizen hier verschillende zoogdieren en vogels. Bomen, de Nothofagus-, olijf-, sparren, waar geen eind aan lijkt te komen en vaak een meter in omvang.

Mooie Traro roofvogel gespot. Dit is een van de vele soorten valken die in Chili zijn. De pelligrinivalk is vanuit de tijd van de Mapucheindianen het belangrijkst en hebben we bij Pucon en bij de grens met Argentinië gezien.

In de middag in het park langs de rivier gelopen, daarna herten en zwijnen gevonden, met als warm toetje, boven ons cirkelende gieren. Het was 36 graden en we waren uitgewoond. Gelukkig was de spa vlakbij en hebben we lekker het stof eraf gebadderd.

Morgen vertrekken we uit dit fantastische oord, verder  naar het zuiden naar Puerto Varas via de Merenroute.

1. Lilly:
    27 januari 2017
    WOW!!!!
    Wat zullen jullie genieten! Doen wij ook op afstand. Leuk om met jullie mee te reizen.
    Dikke tút van ons, Lilly
  2. Froukje:
    27 januari 2017
    even' huilohuilo ' aan de grens en daarna maar HuiloHuilo klinkt fantastisch!!!
    Superreis! Leuk om jullie een beetje te kunnen volgen. Geniet!
  3. Gerda van der Werf:
    28 januari 2017
    Haha Agaporno??? Die porno ken ik niet??