Via los Siete Lagos van Huilo Huilo naar Puerto Varas.

27 januari 2017 - Puerto Varas, Chili

Vandaag de 7 merenroute op t programma.  Van Huilo Huilo via Panquipulli , Los Fagos naar Entre Lagos gereden. Je raadt t al een stadje tussen de meren, nl Lago Puyehue en Lago Rapunco. Eerst het het gebied van Lago Puyehue verkent en in de Andes gereden met prachtige bomen rondom de meren. Het landschap is ondertussen flink veranderd. Bij de meest noordelijke meren is het vooral veel bos, bij de zuidelijker meren meer gewassen, granen, fruitbomen ( undurraga wijnen), mais en veeteelt, allemaal toekomstige "steaks" . Ineens zagen we een rij auto's en kregen een flauw vermoeden dat we bij de grens van Argentinië waren. Oeps niet de bedoeling dus wij weer even terug en een andere weg ingeslagen, niet weer de stempeltjes!!   De weg na deze grensovergang van Chili/Argentinië loopt richting Bariloche in Argentinië. De broer van Maxima heeft daar in de buurt in het dorp Villa Augustina een goedlopend restaurant. We spraken een Argentijnse die bij Maxima op school had gezeten. Ze vond het zo apart dat nu koningin is. Doorgereden naar Lago Llanquihue, het zuidelijkste meer, van de 7, waar Puerto Varas ligt. Veel bossen zijn hier gekapt door Duitse kolonisten, vanaf 1900. Al rijdend met links van ons de toppen van de Andes, en 4 vulkanen, met uitzicht op de Vulcaan Oshorne, met 2652 m de hoogste. In de Andes heeft de Chileense kant de bossen en de vulkanen en de Argentijnse kant de leegte en de as. Uiteindelijk zijn we beland in Puerto Varas, waar we een hotel met t uitzicht op t meer "Lago Llanquihue" hebben.  We treffen het met t weer. Normaal is t hier 18 graden, nu 28, heerlijk.!!

Morgen hier de omgeving eens verkennen,  hasta luego!

1. Aukje:
    28 januari 2017
    Geniet erg van jullie verhalen. Herinner me weer zoveel. Overigens mijn teen is gebroken. Gelukkig niet tot in het gewricht en maar weinig verschoven. Veel plezier verder en uitzicht op de osorno vulkaan is erg mooi! Lfs