Omgeving Puerto Varas

28 januari 2017 - Puerto Varas, Chili

Richting Argentinië vandaag gereden om het Todos las Santos meer te gaan bekijken. Dit meer is een gletsjermeer van de Osornovulkaan en 330 meter diep. We hebben er met een bootje rondgevaren. Erg mooi met de vulkaantoppen en bergen van rond de 3000 meter rondom. Daarna door naar de watervallen van Petruhue in het NP Vincent Perez Rosales. Hier kwamen we Duitsers tegen die met hun eigen camper 6 maanden aan het rondrijden zijn. Begonnen in Ecuador, via Argentinië naar Chili, ook erg gaaf.

We komen onderweg aardig wat nationaliteiten tegen; Ieren, een Fransman, die een jaar aan het backpakken is in Z- Amerika, Duitsers, Amerikanen, een paar Japanners maar nog geen Nederlander gezien!

Puerto Varas bekeken, maar hier waren we gauw klaar mee, toeristisch dorpje aan het meer. Wel lekker lokaal Kurstman bier hier.

Morgen gaan we naar het vliegveld in Puerto Montt en leveren we de auto in. We vliegen van hieruit naar de zuidelijkste stad van Chili, Punta Arenas. Hier halen we weer een auto op en rijden gelijk 4 uur noordelijker naar Puerta Natales.

Ciao!!

1. Gerda van der Werf:
    29 januari 2017
    Hallo bufies,
    Wat een mooie verhalen en dito foto's! We leven hier helemaal mee maar kunnen ons er geen voorstelling van maken hoe jullie dit allemaal verwerken! Fantastisch hoor! Verder een behouden reis en Ciao (geen woord Spaans)