Torres del Paine fantastische dag!

30 januari 2017 - Torres Del Paine, Chili

Vanuit Puerto Natales via een binnenlandse grindweg in 2 uur naar NP Torres del Paines gereden. Onze 4x4 kwam weer goed van pas! Dit natuurpark is bekend om zijn 3 hoge toppen, Torres, met zijn vele knalgroene gletchers en gletchermeren. Vandaag voor het eerst; mutsen op en windblockers aan en regenkleding. Allerlei weersomstandigheden waren aanwezig! Maar vooral de wind, enorm!! We werden regelmatig bijna omver geblazen. Later brak de zon regelmatig door. In het begin van het park gelijk een aantal quapas gezien. En... jawel de grote Zuid Amerikaanse condor, wat een beest. Wauw!!                                                                                      Via slingerpaden langs de mooie meren met knalgroen water, naar de Torres gereden. Onderweg nog een gaucho tegengekomen. Hij leek qua uiterlijk wel wat op Che Guevarra. We hebben een mooie trektocht gemaakt vanaf het gletsjermeer, met een waterval naar de gletsjer, aan de voet van de Torres, met stormachtige windvlagen. Echt prachti

ge uitzichten, helemaal top! Op weg naar het hotel bij het Park, zagen we nog 2 Trado's ( roofvogels) die een prooi hadden. Nu zitten we lekker in het hotel na te genieten met uitzicht op de Torres. Wauw!!