Torres del Paine fantastische dag!

30 januari 2017 - Torres Del Paine, Chili

Vanuit Puerto Natales via een binnenlandse grindweg in 2 uur naar NP Torres del Paines gereden. Onze 4x4 kwam weer goed van pas! Dit natuurpark is bekend om zijn 3 hoge toppen, Torres, met zijn vele knalgroene gletchers en gletchermeren. Vandaag voor het eerst; mutsen op en windblockers aan en regenkleding. Allerlei weersomstandigheden waren aanwezig! Maar vooral de wind, enorm!! We werden regelmatig bijna omver geblazen. Later brak de zon regelmatig door. In het begin van het park gelijk een aantal quapas gezien. En... jawel de grote Zuid Amerikaanse condor, wat een beest. Wauw!!                                                                                      Via slingerpaden langs de mooie meren met knalgroen water, naar de Torres gereden. Onderweg nog een gaucho tegengekomen. Hij leek qua uiterlijk wel wat op Che Guevarra. We hebben een mooie trektocht gemaakt vanaf het gletsjermeer, met een waterval naar de gletsjer, aan de voet van de Torres, met stormachtige windvlagen. Echt prachti

ge uitzichten, helemaal top! Op weg naar het hotel bij het Park, zagen we nog 2 Trado's ( roofvogels) die een prooi hadden. Nu zitten we lekker in het hotel na te genieten met uitzicht op de Torres. Wauw!!

Adios!!

1. Lilly:
    Bofferds!!!
  2. Fred en Corry:
    31 januari 2017
    Hola Bofkonten...wat een plaatjes, wat een avontuur!
    GENIET!!!!!!!!
    Liefs van de Flinstones -X-
  3. Froukje:
    Wauw!
  4. Froukje:
    Wauw!!
  5. Eiske:
    31 januari 2017
    Dit komt ons zeer bekend voor, Puerto Natales en Torres del Paine.
    Wij hebben per voet vanaf de refugio Las Torres 3 dagen gewandeld, de 2e dag helemaal omhoog(25 km heen en terug) naar het uitzichtpunt Los Torres. Prachtige foto's trouwens!
    Groetjes uit Peize,

Eiske en Ben