Gletsjerdag Torres del Paine

31 januari 2017 - Torres del Paine, Chili

Lekker in het park kunnen overnachten met fantastisch uitzicht op de Torres en met de paarden als wekker, ( beter dan de valse haan van de overbuuf) Hebben we een nieuw deel van het NP bekeken. Vorig jaar in IJsland al blauwe ijsschotsen gezien in het geltsjermeer, maar deze zijn veel blauwer en groter, met daarachter het grote icefield van de Torres gletsjer. Supermooie blauwe kleuren!!

Fantastische wandeling langs de Grey gletsjer en het meer gemaakt. Vele vogels gespot. De Chilenen zijn blijkbaar zuinig op dit gedeelte ( en ons als toeristen natuurlijk), want we zijn wel 3 bewakers tegengekomen op de 3 uurs wandeling.

De O en W route laten we voor dit jaar liggen, maar zien er geweldig uit rondom het Torres Massief.

In het park zijn alle wegen onverhard, en met diepe kuilen erin, al slalommend zijn we in 2 uur naar de uitgang gereden. Van daaruit via de overharde wegen terug naár Puerto  Natales, ook  2 uur slalommen en hopen dat de banden het houden. Alles van de auto is verzekerd??? behalve de banden ( en de radio en de antenne). Terug in het hotel van 2 dagen geleden, bereiden we ons voor om Chili morgen te verlaten.

We hebben in 11 dagen ongeveer 2000 km gereden. Morgen laten we geweldig mooi, vriendelijk, veilig en verrassend Chili achter ons en laten we ons rijden in de bus, naar El Calafate in Argentinië. Een rit van ongeveer 5-6 uur. Omdat we de grens in een bus overgaan zijn we benieuwd of dit sneller zal gaan dan de 2-4 uur die we eerder hadden. We hebben in ieder geval minder stempels nodig.... zonder auto.

Het is erg leuk om jullie reacties op het blog te lezen!! Ook omdat een aantal vrienden en kennissen al eens in Chili is geweest! Er komen vele herinneringen boven, helemaal top!!

Hasta Manana!

1. Marica:
    1 februari 2017
    Wat ontzettend gaaf weer!!! Het is práchtig! Het is voor mij een heerlijke start van de dag om met jullie verhalen te mogen beginnen, dank jullie wel! Xikke
  2. Aukje:
    1 februari 2017
    Wat is het daar speciaal mooi!!!! ik heb dan de W gelopen. Herken de Foto's, erg fascinerend. Bij ons was dit het eindpunt en zijn we toen weer naar het noorden gegaan met de veerboot. Ben benieuwd wat jullie veder nog beleven.

Liefs
  3. Gerda van der Werf:
    1 februari 2017
    Wat hebben jullie weer een heerlijke dag en nacht gehad. Lekker uitgeslapen dus. Hier alles ok alleen aan de overkant rookt het nog een beetje na:) Dikke smok van ons XXX
  4. Elizabeth:
    2 februari 2017
    Zulke prachtige opnames. Een ongeëvenaard gebied.
    Fijn om het mee te beleven.
    Volg het geboeid.
    Zus Elizabeth
  5. Kitty en Bertus:
    3 februari 2017
    Wauw zeg, wat prachtig allemaal, wel een beetje koud voor mij hoor.