Kamperen Leight cove en Neko Harbour

11 februari 2017 - Neko Harbour, Antarctica

Vrijdag 10- Zaterdag 11:
Om 2100 uur, naar eiland tussen de gletsjers met 30 medekampeerders gebracht bij Leight Cove.
Het was sprookjesachtig mooi en stil weer.
Rondom ons alleen maar krakende gletsjers en 4 pinquins.
In de sneeuw een slaapplek gecreëerd. Na ons in 4 lagen donzen mummie zakken te hebben genezen lagen we klaarwakker om ons heen te kijken. Onze boot vaart 's nachts door en komt om een uur of 5 ons weer ophalen. Het schip vaart continu om te voorkomen dat het in het ijs vast komt te liggen.
Om 550 kamping opgebroken en toen kwam met een enorm geraas een wand van een gletsjer naar beneden. Wauw allemaal ijsschotsen en 2 nieuwe ijsbergen hebben zich gevormd.
Maar wij moesten in zodiac snelvaart geëvacueerd worden. Met 15 man in 2 zodiacs +bagage in recordtijd tussen de ijsschotsen door gecrost naar de boot.
Binnen 15 min. Met de adrenaline skyhigh van de crew, kon de boot vertrekken uit het steeds dikker wordende ijs en de ijsbergen die gingen bewegen. Fantastisch toetje.
Om 900 uur vertrokken voor bezoek aan Neko Harbour,  met veel stormvogels wederom op het vaste land, albatrossen, pinquins .

'S middags veel walvissen kunnen zien, springend, vlakbij de boot. daarna een scheepswrak bezocht van een voormalige walvisvaarder. Bij Enterprise island en Foyn Harbour

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lisette:
    17 februari 2017
    Wat een fantastisch avontuur! Ik ben heel benieuwd naar alle andere prachtige fotos.
  2. Fred en Corry:
    17 februari 2017
    Brrrrrrrr zijn jullie nog niet bevroren megjes? Wat een avontuur.
    Keep warm en vooral...blijf genieten!
    Kus van de Flinstones.