Cuverville Island en Port Lockroy

8 februari 2017 - Antarctic Peninsula, Antarctica

Woensdag 8/2:
Om 500 wakker met de opkomende zon op de bergen (ongeveer 3000 m. hoog) en metershoge wanden van ijs. 2 gr vanmorgen en weinig wind.
De naam Antarctica is ontstaan als tegenovergestelde van het noorden, Noord Artikos: de grote beer en de kleine beer met de helderste ster: de Poolster.
Het zuiden werd zo" tegenovergestelde van de beer". Anrartikos. Alles ten zuiden van 60 gr S.

Na het ontbijt inschepen in de zodiacs. Rubberlaarzen schoonmaken in een grote bak met ontsmetting middel, life jackets aan en kaartje met je naam en kamernummer van groen naar rood zetten om aan te geven dat je van boord bent.
Met 10 man in de boot en 5 min. varen naar de kust, van Cuverville Island; begroet door duizenden Gentoo pinquins. De lucht( brrr) kwam ons al van verre tegemoet.
Aan land 1,5 uur tussen de kolonies gelopen en rondgekeken, wauw ook al die geluiden!!
Daarna een zodiactour via een aantal zeehonden en ijsbergen teruggevaren.
Aan boord; laarzen wassen van de P poep, aanwezigheidsbordje omdraaien op groen, en lunchen. Maarrr.... verrassing... een grote groep orka's, ongeveer 25, kwam van verre aan zwemmen en een Humpbackwheal en waren aan het lunchen. Wij dus niet, in fantastische omstandigheden een uur kunnen kijken, luisteren, fotograferen en filmen. Te gek!! De kapitein draaide het schip een paar keer hiervoor. Super om mee te maken!!!
De boot vaart ondertussen door naar het volgende eiland voor de kust van het Antarctisch schiereiland in zuidelijke richting via de straat van Gerlach en het Neumayer channel.
Ondertussen veel keelbandpinquins en zeerobben gezien.

Daarna lunchtijd voor ons. In de middag een lezing gehad van de onderzoekers van het postkantoor op Antarctica, welke nu ook een museum is. In de WO2 zaten hier engelse soldaten.
Daarna met de zodiacboten naar de kust bij Wiencke Island, voor een bezoek aan dit postkantoor; Port Lockroy.
Na het diner klaarmaken voor het kamperen!!!
Ciao!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke:
    16 februari 2017
    In 1 woord: fantastisch!!!
  2. Elizabeth:
    16 februari 2017
    Imponerend en fascinerend. Dat met die groep Orca,s is toch wel een cadeautje lijkt me.
    Foto.s zijn bijzonder mooi.
    Dank voor bericht.
    E
  3. Lilly:
    Meiden, waanzinnig mooi!!
  4. Fred en Corry:
    16 februari 2017
    We hebben jullie een weekje niet kunnen volgen en genieten nu we weer op jullie site kunnen. WOOOOOOOOOOWWWWW, amazing. Bofkonten zijn jullie. Voor altijd op jullie harde schijf!!
  5. Marica:
    16 februari 2017
    Jeetje mineetje!!! Echt een droom die uitkomt hè? Topperdetop, flapperderflap, superdepuup! Wat is het ontzettend gaaf en op en top genieten! Hele dikke knuffel!
  6. Wim en Jitty:
    17 februari 2017
    geweldig! Wat een mooie foto's van de pinguins. En dat je daar dan zo dichtbij bent. Veel plezier nog.