Van Pucon Chili via de Andes naar Argentinië

23 januari 2017 - San Martin De Los Andes, Argentinië

Vandaag van Pucon  Chili via de Andes naar San Martin de los Andes Argentinië gereisd. Een hele belevenis. Grensovergang uit Chili ging vlot, konden we zo doorrijden. Via gravelweg naar grensovergang naar Argentinië. Duurde lang eerst via migratiekantoor voor allerlei stempels en een heel klein briefje met allerlei stempels voor de auto. Volgende station de douane. Heel vriendelijk allemaal, maar we hadden geen stempels voor de auto bij de grensovergang van Chili gekregen en deze moesten we wel hebben. Dus moesten we terug naar Chili. Daar met handen en voeten, Spaans, Engels uitgelegd dat we Chili in moesten maar gelijk erweer uit moesten en alleen maar stempels nodig hadden. Na in verschillende rijen gestaan te hebben, toch onze stempels voor de auto gekregen en weer op naar de Argentijnse grens. Langs de lange rijen auto's gereden en naar de eerste wachtpost gereden. Deze herkende ons en we mochten door. Volgende stap, weer melden bij de douane. Lange rij, maar een douanier herkende Alette, even babbelen en we mochten langs alle rijen en ja we kregen onze stempels. Ciao en een high five met de douanier en op naar de volgende post, deze zag de stempels en we mochten door. Joepie... gelukt! Via het prachtige Parque National Lanin over de Andes. Wat een schitterend gebied, alle grenstaferelen in 1 keer vergeten. Na dit prachtige park, zijn we de weg door de Andes gevolgd naar San Martin de los Andes, waar we een leuk hotel hebben, hier blijven we 2 nachten. Wat een prachtige reis hiernaar toe!!,

1. Greetje:
    24 januari 2017
    Grensperikelen, ellende van de stempels en met charme kom je overal :)
    Wat een heerlijk eerste deel van jullie vakantieavontuur.
  2. Gerda van der Werf:
    25 januari 2017
    Hai bufies, jaja, met charme en korte rokjes(!) kom je een heel eind (haha). Maar . . . fantastisch om jullie zo te volgen alhoewel jullie zóveel meemaken in korte tijd dat ikzelf er bijna moe van wordt: poeh hé! Hier nog steeds vrieskou maar jullie missen nog geen 11-stedentocht want die is nog niet gepland! Alle liefs van ons en keep rolling xxx